BEZICHTIGEN

Wat kost het huren van een woning bij jullie?

Helemaal niets! Heh? Ook geen inschrijfkosten? Nee, niets. Wij brengen geen dubieuze administratieve kosten of vage inschrijfkosten in rekening. Wij willen jou gewoon helpen aan een fijne woning en vinden dat jij daar niets voor hoeft te betalen. Dat scheelt weer een slok op een borrel.

Moet ik me inschrijven om in aanmerking te komen voor een woning?

Nee. Jij mag ons gewoon bellen, WhatsAppen of je direct online aanmelden voor een bezichtiging. Wij houden niet van onnodige accounts, vergeten wachtwoorden of inschrijfkosten. Zo houden we het makkelijk voor iedereen.

Kan ik de woning op afstand bezichtigen?

Nee, dat doen wij niet. Wij hebben er bewust voor gekozen om niet op afstand te bezichtigen. Dit doen wij omdat de keus voor een woning draait om gevoel. Het moet kloppen. In onze ervaring is dat niet mogelijk vanaf een scherm. Daarnaast vinden wij het ook belangrijk om een gezicht bij elkaar te hebben. Persoonlijk contact is immers het prettigste.

Hoe meld ik mij aan voor een bezichtiging?

Het makkelijkste is om je online aan te melden voor een bezichtiging. Die komt namelijk direct bij ons binnen. Je hoeft alleen maar je naam, telefoonnummer en emailadres achter te laten. Wij nemen contact met jou op om een datum af te spreken.

Hoe meld ik mij af voor een bezichtiging?

Is er iets tussen gekomen of heb je toch een andere woning gevonden? Geen probleem, laat het ons alleen even weten. Je mag je afmelden voor een bezichtiging via 050- of stuur een e-mail naar info@confidesverhuur.nl

SELECTIEPROCES

Wanneer weet ik of ik geselecteerd ben als nieuwe huurder?

Na de bezichtiging horen wij graag wat jij ervan vond. Voelt het goed en zie jij jezelf daar wonen? Fijn. Dan gaan wij in gesprek met de verhuurder en laten wij jou zo snel mogelijk weten of jij geselecteerd bent voor de woning.

Welke gegevens moet ik aanleveren als ik een woning wil huren?

Voordat we alles in orde kunnen maken, hebben wij nog wel wat documenten van jou nodig. Een kopie van jouw ID bijvoorbeeld. Soms hebben we ook loonstrookjes nodig of iemand die garant staat voor jou. Dit ontvang je allemaal van ons via de email.

CONTRACT

Ik ben geselecteerd als nieuwe huurder, wanneer krijg ik het huurcontract?

Allereerst: gefeliciteerd dat je bent geselecteerd. Je bent nu dicht bij het huren van de woning. Als wij alle documenten hebben ontvangen en gecheckt, stellen wij het huurcontract op. Deze krijg je opgestuurd en wordt getekend door jou en door de verhuurder.

Hoe en waar kan ik het huurcontract tekenen?

Het huurcontract krijg je digitaal opgestuurd. Het makkelijkste is om hem digitaal te ondertekenen en terug te sturen. Mocht dit niet lukken en vind je het fijner om bij ons op kantoor in Groningen je handtekening te komen zetten? Dat kan natuurlijk ook. Je kunt een afspraak maken via info@confidesverhuur.nl of via 050- Dan feliciteren we jou daar graag met je nieuwe woning.

Wat moet ik regelen voor de sleuteloverdracht?

Je hebt je huurcontract getekend, en nu? De verhuisdozen mogen uit de kast. Maar er zijn nog wat praktische zaken die handig zijn om te regelen voor de datum van de sleuteloverdracht. Check bijvoorbeeld even of er internet of tv aanwezig is in de woning. Leveranciers voor gas, water en elektriciteit zijn meestal al voor jou geregeld. Zo niet, helpen wij jou hier kosteloos bij. Geen zorgen.

Kan ik huurtoeslag op mijn huurwoning aanvragen?

De huurtoeslag is onder andere afhankelijk van de huur en je inkomen. De belastingdienst kijkt of jij recht hebt op deze toeslag. Je kunt heel makkelijk zelf een proefberekening maken via de Belastingdienst. Zeker de moeite waard om te onderzoeken, aangezien de toeslagen al snel enkele honderden euro’s per maand kunnen zijn.

ONDERHOUD

Hoe meld ik mijn reparaties of storingen?

Heb je een reparatie of storing die je graag opgelost wil hebben? Laat het ons weten via onze pagina storing melden. Wij plannen zo snel mogelijk een afspraak voor onderhoud of reparatie.

Heb je acute zaken zoals een gaslekkage, elektrastoring (die niet zelf op te lossen is), een gesprongen waterleiding of brandschade? Bel dan het noodnummer .

Wie is er verantwoordelijk voor de onderhoudskosten?

Wie betaalt wat? Geen onbelangrijke vraag wanneer er iets gerepareerd moet worden in en rondom je huis. Grofweg zijn alle grote onderhoudswerkzaamheden en vernieuwingen voor de verhuurder en is de huurder verantwoordelijk voor de kleine onderhoudszaken. Hier vind je eenvoudig een overzicht met alle kosten.

Wat moet ik doen als ik last heb van ongedierte?

Ongedierte: niemand zit erop te wachten. Deze onaangename gasten ben je liever kwijt dan rijk. Het ongedierte komt niet alleen door rondslingerend voedsel of open vuilniszakken. Soms is er groter geschut nodig om van muizen, luizen, wespen of mieren af te komen.

Hoe vraag ik gas, water en elektriciteit aan?

Ziggo, enexis, links..

Moet ik zelf WIFI en/of televisie regelen of is dit al gedaan?

Zelf regelen. Meestal. Kamers niet. Sommige appartementen in het pakket. Bij storing, provider bellen.

HOE WERKT HET?

Hoe wordt de huurprijs bepaald?

Weet jij niet precies wat jouw woning per maand kan opleveren aan huur? Dan kunnen wij jou hierin adviseren. Dit doen wij op basis van de huidige vastgoedmarkt in Groningen en onze eigen data. Wij hebben namelijk ruim 8 jaar ervaring met vastgoed en kennen onze huurders.

Hoe komen jullie aan geschikte huurders?

Hoe vind je nou een geschikte huurder die keurig op tijd de huur betaald, geen instrument bespeeld om 3 uur ’s nachts en de woonkamer niet omtovert tot kattenbak? Selectie, selectie en nog eens selectie. Onze huurders worden altijd (financieel) gescreend en met een flinke dosis mensenkennis, de juiste vragen én ervaring komen wij een heel eind.

Wat kost het om mijn woonruimte via jullie te verhuren?

Duidelijkheid en transparantie zijn belangrijke aspecten voor een goede samenwerking. Daarom vinden wij het als vanzelfsprekend dat wij onze tarieven met jou communiceren. Uiteraard is geen 1 huis of zoekopdracht hetzelfde, dus wij leveren ook tarieven op maat.

Voor het verhuren van je woonruimte kun je rekenen op de volgende kosten:

Studentenkamer € 250,-
Woning tot € 752,33 huur € 350,-
Woning tot € 1000 huur € 450,-
Woning vanaf € 1000 huur € 600,-
Hoelang duurt het voordat mijn woning is verhuurd?

De meeste woningen staan 7 tot 14 dagen te huur. Maar we kijken samen naar jouw wensen en kijken of je een deadline hebt. In het laatste geval, kunnen we natuurlijk eerder verhuren. Jij bepaalt het tempo.

BEZICHTIGEN

Hoe worden bezichtigingen ingepland?

Wij plannen meestal (in overleg met jou) twee bezichtigingsmomenten in waarbij potentiele huurders de woning kunnen bezichtigen.

Kan iemand er om welke reden dan ook niet bij zijn, dan krijgen ze van ons een video om een goede indruk te krijgen van de woning.

Hoe komen jullie aan de sleutel?

Dit is natuurlijk afhankelijk van de situatie. Tijdens onze kennismaking bespreken we hoe wij de woning kunnen betreden.

Zijn er huidige huurders? Dan spreken wij vaak rechtstreeks met de bewoners af wanneer het hen uitkomt. Staat de woning momenteel leeg? Dan overleggen we samen waar wij de sleutels kunnen ophalen.

Hoe gaat de uitcheck van de huidige huurder?

Het uitchecken van de huidige huurder gaat gepaard met een inspectie. Wij lopen samen met de huurder door de woning en beoordelen of alles netjes is achtergelaten. Overal wordt een foto van gemaakt en eventuele gebreken worden genoteerd. Zowel de huurder als de verhuurder ontvangen dit rapport (inclusief foto’s) digitaal.

Hoe regelen jullie de incheck van de nieuwe huurder?

De incheck van de nieuwe huurder is natuurlijk de dag van de sleuteloverdracht. Wij lopen met de nieuwe huurder door de woning en geven alle benodigde informatie. Net als bij de uitcheck maken wij ook bij de incheck een inspectierapport op inclusief foto’s, die de nieuwe huurder ondertekend.

SELECTIE & CONTRACTEN

Wat voor ’n huurcontract gebruiken jullie?

Wij maken (afhankelijk van het type woonruimte) gebruik van een eigen huurcontract die is opgesteld door een jurist. Maar natuurlijk is het ook mogelijk om jouw eigen huurcontract te gebruiken.

Hoeveel maanden borg mag ik vragen?

Er zijn geen vaste bedragen voor het vragen van de borg. Het meest gangbare is 1 of 2 maanden kale huur.

Heb je een vraag?
Stel hem hieronder en wij zullen je binnen 48 uur een antwoord sturen.